Навіщо потрібна внутрішня технічна оптимізація Інтернет-магазину на OpenCart?

Ваш інтернет-магазин висить на 50 сторінці видачі і не просувається вище. Ви вже витратили чимало на просування “своїми зусиллями”, але все безрезультатно. Нарешті терпець увірвався і ви звертаєтесь до професіоналів. Вас просять від 100 до 500 $ за аудит, а пізніше і на виправлення помилок в роботі сайту з точки зору пошукових систем ще від 300 до 1000 $. Ви зі страшним скрипом платите, а що робити, інакше “сеошники” відмовляються просувати сайт…

Причина — відсутність внутрішньої технічної оптимізації

Виявляється, вся справа в тому, що розробник сайту не виконав роботи по внутрішній технічній оптимізації Інтернет-магазину. Але чому він їх не зробив? - відповідь проста, - він банально не вважає ці роботи своєю областю відповідальності, у нього просто відсутні знання в цій галузі…

Внутрішня технічна оптимізація сайту інтернет-магазину на OpenCart

Ви втратили час і прибуток, нарікати потрібно тільки на самого себе, тому що саме ви погано вибрали виконавця або відповідального за пошуки виконавця на розробку правильного Інтернет-магазину, що відповідає всім вимогам пошукових систем Google та Яндекс.

У цій статті ми розповімо про те, навіщо інтернет-магазину потрібна внутрішня оптимізація, які роботи потрібно виконувати обов'язково, ще перед тим як викотити сайт на першу індексацію на прикладі нашої студії.

Що це таке “внутрішня технічна оптимізація інтернет-магазину”?

Оптимізація — це проведення певних робіт, які в результаті підвищують позиції сайту у видачі пошукових систем. Буває зовнішня та внутрішня оптимізація. Зовнішня збільшує репутацію вашого сайту, збільшуючи його цитованість (використовуються біржі посилань, тематичні каталоги, відгуки та статті), а внутрішня оптимізація працює по-іншому. Це певні роботи, які покращують сайт зсередини і роблять його більш привабливим в очах пошукових систем. Це не тільки оптимізація тексту — ми оптимізуємо ще й код, мета-теги, структуру, мікродані, але про все по-черзі.

Що таке внутрішня оптимізація інтернет-магазину на OpenCart

Навіщо це потрібно

Якщо коротко, без внутрішньої технічної оптимізації до вас не прийдуть покупці. Це як побудувати крутий магазин в глухому лісі і забути про рекламу — який сенс, якщо про це ніхто не дізнається?

Успіх будь-якого сайту залежить від його місця у видачі — місце у видачі визначає пошуковик, якому сайт повинен сподобатись. Якщо він погано оптимізований, тобто на сайті не проведені роботи, які пошуковики просять робити — готуйтесь до простою — безкоштовної, органічної видачі вам не бачити, як своїх вух.

Від внутрішньої оптимізації залежить, як пошукові системи будуть бачити ваш магазин. Якщо все зроблено як треба, сайт правильно проіндексується при запуску, його буде легше вивести в топ, він буде залучати трафік та конвертувати цей трафік в покупців.

Навіщо потрібна внутрішня оптимізація інтернет-магазину

Зайнятися зовнішньою оптимізацією можна після запуску сайту — нічого поганого не трапиться. Внутрішню технічну оптимізацію потрібно проводити задовго до цього, ще на стадії розробки. Якщо поквапитесь або забудете про це, Гугл і Яндекс проіндексують ваш неоптимізований сайт та зрозуміють, що веб-майстер даного сайту їхніми рекомендаціями і вимогами знехтував (забив) й відповідно ви отримаєте заздалегідь відомий результат — штрафні санкції від пошукових систем, втрачений час і гроші.

Що ми робимо в розрізі робіт по внутрішній оптимізації і чому це важливо

1. Мета-теги.

Прописуємо теги і мета-теги (title, description, keywords, h1-h6) для кожної сторінки магазину. Пишемо теги на трьох мовах (англійська, українська, російська).

Теги важливі, тому що з їх допомогою пошуковики розуміють, що знаходиться на сторінці і на сайті. Нагадаємо, що при виконанні кожного пункту робіт ми дотримуємося рекомендацій Гугла и Яндекса.

2. Карта сайту (Sitemap.xml)

Внутрішня технічна оптимізація інтернет-магазину

Складаємо правильний файл Sitemap.xml (карту сайту). Цей файл показує пошуковим системам, які сторінки є на сайті і те, яка в нього структура.

Це важливо, тому що Sitemap допомагає пошуковим системам проіндексувати сайт. Корисно в усіх випадках, особливо якщо у вас новий сайт або якщо його розмір дуже великий. Ось що говорить про карту сайту Гугл та Яндекс.

3. Robots.txt

Робимо файл robots.txt, який забороняє пошуковикам індексувати певні сторінки.

Robots.txt дозволяє сховати сторінки, які необхідно приховувати від пошукових систем. Адмінпанель сайту, сторінки з дубльованим контентом — все це повинно бути приховано. А ще ми розуміємо, що вам не потрібні скандали через те, що сторінка з номерами карт ваших покупців раптово з'явилася у видачі. Ось що говорить про цей документ Гугл і Яндекс.

Технічна оптимізація сайту інтернет-магазину на OpenCart

4. Основний домен, 301 редирект, формат URL-сторінок

Для початку вказуємо основний домен. Справа в тому, що пошукові системи вважають домен з www на початку і без www двома різними сайтами. Ми повідомляємо пошуковикам ім'я основного домену, яке вони будуть використовувати при скануванні сторінок. Якщо цього не зробити, пошукова система проіндексує обидві версії вашого сайту і вважатиме їх дублями.

Налаштовуємо переадресацію 301. Якщо ви виберете, наприклад, домен з www як основний, ми налаштуємо переадресацію на нього і перенаправимо відвідувачів на актуальну сторінку. Якщо створюємо нову структуру сайту або змінюємо старі адреси, робимо 301 переадресацію на нові.

Технічна оптимізація інтернет-магазину від NeoSeo

Приводимо посилання на всі сторінки до одного виду, без / і .html. Пошуковики можуть порахувати дублями сторінки “приклад.юа” та “приклад.юа/index.html”, так само як і “приклад.юа/page-1” і “приклад.юа/page-1/”. Це може привести до штрафних санкцій і втрати місця у видачі, тому ми уникаємо дублювання.

Справка Гугла (основний домен, 301 редирект) і Яндекса.

5. Хлібні крихти

Налаштовуємо навігаційний ланцюжок для кожної сторінки. Цей ланцюжок дозволяє користувачеві зрозуміти, на якому рівні ієрархії він знаходиться. Якщо у вас магазин книг і користувач шукає фантастику, ланцюжок буде виглядати так: магазинкниг.юа / художня_література/фантастика

Якщо все зроблено правильно, у верхній частині сторінки будуть знаходиться всі ці елементи навігації, щоб користувач міг перейти на головну або на один з попередніх рівнів вкладеності (тобто на сторінку “художня_література”, наприклад).

Це важливо для зручності користувача, для поліпшення поведінкових факторів і для того щоб у клієнта залишилося хороше враження про ваш сайт. Правильний навігаційний ланцюжок зменшує час на пошук інформації і дуже добре виглядає в сніппетах — користувач швидше клацне по сніппету, в якому є “хлібні крихти”.

Можна почитати думку Гугла і Яндекса з цього приводу, а виглядає це так:

Оптимізація сайту інтернет-магазину на OpenCart

6. Канонічні URL, дублі сторінок

Прописуємо в коді канонічні URL для сторінок зі схожим контентом або контентом, який повторюється. Якщо у вас, наприклад, є дві різні версії сторінки для мобільних і для комп'ютерів, потрібно вибрати одну з них і зробити її канонічною. Це потрібно, щоб:

  • консолідувати переходи
  • вибрати URL, який потрібно показувати в видачі
  • спростити ведення статистики
  • допомогти роботам пошуковиків просканувати сторінки й покращити індексацію.

OpenCart технічна оптимізація

Прибираємо дублі сторінок. Пошуковики не люблять дублі сторінок — накладають фільтри і штрафні санкції, знижують сайт у видачі. Ми коригуємо ієрархію URL, щоб не виникало повних дублів, прибираємо дублі головної сторінки, вирішуємо проблеми з дзеркалом сайту, налаштовуємо сторінку з 404 помилкою, прибираємо сторінки з utm-мітками з видачі.

Часткові дублі — теж проблема. Ми стежимо за тим, щоб сторінки пагінації та фільтрів, сторінки коментарів і версії сторінок для друку / скачування не погіршували ранжування вашого сайту.

Почитати про повторювані і канонічні URL можна тут (Гугл) або тут(Яндекс).

7. Час завантаження

Оптимізація швидкості інтернет-магазину

Оптимізуємо швидкість завантаження сайту. Якщо інтернет-магазин гальмує і довго вантажиться, це дратує — а якщо користувач роздратований, він закриває сторінку і йде до конкурентів. Якщо вірити експерименту від Амазон, кожна 0.1 с затримки завантаження призводить до втрати 1% клієнтів.

Ми оптимізуємо ресурси хостингу (якщо потрібно), швидкість роботи коду (наприклад, налаштовуємо MySQL), запити та схеми даних, двигун і програмний код і кешуємо все, що можна. Клієнтська оптимізація теж в справі — оптимізуємо веб-шрифти та зображення, кешуємо ресурси, які рідко змінюються (css / js-файли, картинки, шрифти).

Якщо по-простому, ми робимо інтернет-магазини, які вантажаться не більш 4-5 секунд. Це ідеальний результат, з яким ви не втратите потенційних клієнтів.

Ось що говрять в Гуглі про пришвидшення загрузки (раздва) — а ось так завантажується наш демо-магазин: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=uk&url=demo.neoseo.com.ua

Оптимізація інтернет-магазину на OpenCart

8. Мікророзмітка

Робимо мікророзмітки за форматом Schema.org. Інтернет-магазинам необхідна розмітка, але це досить важка праця, тому не всі її роблять.

Мікророзмітка або семантична розмітка — це набір тегів і атрибутів в тегах. За допомогою цього інструменту ваш інтернет-магазин показує пошуковим системам, яка інформація є на сторінці.

Фішка мікророзмітки в тому, що завдяки їй сніппет сайту виглядає набагато краще. Без неї користувач побачить у видачі назву сайту, опис і посилання. З нею — все, що ви захочете додати. Ми зазвичай додаємо картку товару, тобто у видачі юзер побачить не тільки назву та опис, а й рейтинг товару, його ціну і зображення.

Результат — сніппет виглядає крутіше інших результатів у видачі тому користувач натискає на ваше посилання, навіть якщо вона не перша в списку.

Це виглядає ось так:

Впровадження мікророзмітки на OpenCart

9. Мета-теги, сторінки пагінації

Виключаємо дублювання значень мета-тегів. Дубльовані мета-теги title/description НЕ подобаються пошуковикам — у кожної сторінки повинні бути свої, унікальні мета-теги. Ми прибираємо дубльовані теги для того, щоб нічого не завадило оптимізації.

Виводимо нумерацію сторінок в мета-тегах на сторінках пагінації — це коли інформація не показується на одній сторінці, а розбивається на кілька сторінок. Це посторінковий вивід інформації, який часто застосовується для розділів і для головної сторінки. Виглядає ось так:

Оптимізація мета-тегів і сторінок пагінацію інтернет-магазину

10. Дублі на сторінках пагінації

Видаляємо дублювання тексту на сторінках з пагінацією.

Проблема сторінок з пагінацією в тому, що на багатьох таких сторінках може бути схожий контент. Це те саме дублювання, про яке ми вже говорили.

Ми використовуємо спосіб rel=”prev”/”next”, тобто створюємо ланцюжок між усіма сторінками з пагінацією. Цей спосіб дозволяє вирішити проблему без використання сторінки “Дивитись все”, а ще з ним не потрібно сильно міняти html-код.

Виправлення дублювання на сторінках пагінацію інтернет-магазину

11. Структура URL, людино-зрозумілий вигляд URL, 301 редірект

Робимо правильну та зрозумілу структуру URL. Посилання має бути зрозумілим для людини, тому що релевантність URL-адреси повинна бути зрозуміла користувачеві з першого сайту. Це важливо ще й для пошукових роботів — занадто довгі або складні посилання вимагають занадто багато ресурсів від них. Цих ресурсів може не вистачити на те, щоб просканувати і проіндексувати інший важливий контент.

Ми знаємо про цей фактор, тому робимо короткі і зрозумілі посилання, блокуємо пошуковим роботам доступ до непотрібних URL. Ми створюємо URL, які зрозумілі людям і не віднімають зайві ресурси у роботів. Виглядає це так:

Внутрішня технічна оптимізація сайту магазину на платформі OpenCart 

Налаштовуємо редірект 301 зі сторінок з довгими і складними URL на сторінки зі зрозумілими і лаконічними адресами. 301 редірект — це коли користувач переходить по одному посиланню і відразу ж, автоматично, перенаправляється на іншу.

12. Атрибут alt

Налаштовуємо автоматичне заповнення атрибута ALT. Цей атрибут допомагає пошуковим системам презентувати релевантні картинки для видачі — так що правильно заповнені атрибути ALT (максимум 250 символів, без переспаму) можуть дуже серйозно допомогти оптимізації.

Оптимізація зображень інтернет-магазину на платформі OpenCart

Взагалі, атрибут — це текст, який описує зображення і показується замість нього, якщо картинка не завантажилася. Ми автоматично заповнюємо цей атрибут для сотень зображень на сайті, щоб заощадити час.

В результаті кожна картинка отримує підпис, пошуковик отримує чіткий опис зображень на сайті, а ви отримуєте трохи додаткового цільового трафіку.

13. Мета-тег noindex для сторінок, використання атрибутів rel="next" і rel="prev".

Оптимізуємо сторінки пагінації при сортуванні на сторінках категорій за допомогою тега noindex.

Коли в певних лістингах дуже багато товарів, такі сторінки з пагінацією можуть вважатися сторінками з частково дубльованим контентом, тому для них ми прописуємо атрибути rel="next" і rel="prev", щоб вказати зв'язок між декількома URL. Завдяки цій розмітці Google може визначити, що зміст даних сторінок пов'язано в логічній послідовності, і направити користувача на початкову сторінку.

Оптимізація цільових сторінок інтернет-магазину на OpenCart

Довідка

14. 404 статус HTTP

Налаштовуємо сторінку з помилкою 404. Ви бачите цю помилку, коли сторінка видалена або ви неправильно ввели її адресу.

Стандартна помилка 404 неінформативна — це просто напис “Не знайдено”, яка ніяк не допомагає користувачеві і не вирішує його проблему. Більш того, стандартна сторінка з 404 помилкою створює проблеми вам, тому що користувач, швидше за все, просто закриє її і піде з вашого сайту.

Ми робимо так, щоб люди не закривали сторінку з 404 помилкою, а залишалися на сайті. Принципи та рекомендації однакові (ввічливість, менше технічних деталей, єдиний стиль з іншим сайтом, рядок пошуку, посилання на можливі співпадання).

Оптимізація інтернет-магазину OpenCart

15. Соціальні кнопки

Налаштовуємо соціальні кнопки для всіх рівнів сайту. Вони потрібні користувачеві, тому що він може поставити лайк і поділитися контентом (або репостнути крутий товар, який він купив). Вони також потрібні вам, тому що ви зможете отримати детальний звіт по соціальній активності і побачити, що саме подобається вашим клієнтам. Більше того, вони потрібні вашим майбутнім оптимізаторам, оскільки давно відомо, що “соціальні сигнали” являються одним з факторів ранжирування.

Налаштування соціальних кнопок

Що після цього

Після того як ми проведемо внутрішню технічну оптимізацію магазину, сайт буде повністю готовий до просування. Ми усуваємо всі проблеми і помилки ще на стадії розробки. Починаючи свій шлях пошукового просування з такою базою, вам не доведеться витрачати гроші на SEO-аудити і виправлення помилок внутрішньої оптимізації, а саме просування займе менше часу і буде коштувати дешевше.

Замовляйте розробку Інтернет-магазину у мислячих фахівців і прибуде до вас прибуток!

Залиште заявку і ми зв'яжемося з Вами.

Коментарі

Написати коментар [відмінити відповідь]