Все про мобільну видачу Google: "спочатку мобільні"

Розповідаємо все, що знаємо про зміни в мобільному індексі (mobile-first index) від Google.

Ми всі багато чули про "mobile-first" індекс - це гарне починання від Google, яке реально відповідає сучасним вимогам користувачів. Все більше людей сидять в інтернеті зі смартфонів, так що немає нічого дивного в тому, що найбільший пошуковик вирішив переробити індексування та ранжування для зручності користувачів мобільних пристроїв.

Все про мобільний видачі Google "mobile-first" індекс

Але, як і будь-яке нововведення, новий індекс вже зібрав навколо себе величезну кількість чуток і здогадок. Хтось думає про те, що mobile-first index сильно вплине на ранжування і поламає всю seo-оптимізацію, хтось каже, що тепер потрібно повністю переробляти свої сайти, а хтось просто тихо панікує.

Але "mobile-first" від Google перекладається як "спочатку мобільні", а не як "тільки мобільні" - так що боятися нема чого. Звичайно, щось зміниться, але не все - повністю переписувати код не доведеться. Більш того, навіть якщо ваш сайт не оптимізований під мобільні пристрої, ви все одно не пропадете з видачі (хоча і втратите трохи рейтингу). Ми зібрали всю інформацію, яку тільки можна знайти і написали цей пост - так що якщо у вас є питання про новий мобільний індекс, ця стаття для вас.

Новий індекс означає, що Google при формуванні своєї мобільної видачі буде створювати і ранжувати сайти на основі якості та відповідності контенту для мобільних пристроїв, причому він же буде враховуватися і для користувачів настільних комп'ютерів.

З моменту заяви від Google, ми відстежуємо, що говорять співробітники цієї компанії про зміни в блогах і під час інтерв'ю. Нижче ви знайдете компіляцію цих питань і відповідей.

Що змінюється з введенням mobile-first index?

Які зміни очікувати c введенням нового індексу

Кількість смартфонів і планшетів збільшується з кожним роком - у 2017 році продали більше 1 млрд девайсів. Тому логічно, що Google занепокоївся тим, щоб індексування і результати видачі відображали сторінки, релевантні для користувачів смартфонів. У Google вирішили, що ці сторінки також повинні швидко завантажуватися і комфортно проглядатися саме на мобільних пристроях.

Нагадаємо, що для тесту свого сайту ви можете використовувати інструмент від Google PageSpeedInsights.

В якості основного індексу пошукової системи індикатором стає "мобільна версія сайту". Індекс пошукової системи являє собою набір сторінок / документів, виявлених пошуковою системою, в першу чергу шляхом сканування Інтернету, роблячи переходи по посиланнях.

Раніше Google сканував Інтернет з точки зору браузера десктопного комп'ютера, а тепер Google змінює свій підхід, щоб краулити веб з браузера мобільних пристроїв.

Що робити, якщо у вас немає мобільної версії сайту або адаптивного дизайну?

Google наголосив, що поки нема про що хвилюватися. Звичайно ж, вони хочуть, щоб у вас був мобільний сайт, але пошуковик буде сканувати і десктопну версію. Google сказав: "Якщо у вас є тільки десктопна версія сайту, ми будемо продовжувати індексувати і ранжувати ваш сайт так само, як і раніше, навіть якщо ми використовуємо для перегляду вашого сайту мобільно-орієнтований призначений для користувача агент".

Якщо у вас є мобільний сайт, вам потрібно подбати і переконатися в тому, що контент і посилання на мобільному сайті ідентичні десктопній версії.

У мого мобільного сайту менше контенту, ніж у десктопній версії. Чи треба нервувати?

Ну, ймовірно, так. Google повідомив, що якщо він сканує мобільну версію вашого сайту і на сторінці A виявиться менше контенту, ніж на сторінці A вашої десктопної версії, то, швидше за все, враховуватися буде мобільна версія з її меншою кількістю контенту.

Що робити якщо ваш інтернет-магазин не має мобільної версії

Саме тому Google рекомендує використовувати адаптивний підхід при створенні сайту, при якому контент буде однаковим як для мобільного пристрою, так і для комп'ютера.

Коли це буде повністю реалізовано?

Google сказав, що вони вже почали тестувати цей мобільний індекс для деяких користувачів. Але схоже, що до закінчення тестів ще далеко. Google не дасть нам точну дату, тому що вони все ще тестують і зважують можливі наслідки, якщо все буде добре, незабаром ми побачимо індекс в дії. Але як все складеться не так добре, вони можуть відкласти запуск.

У Google також сказали, що з часом вони будуть залучати в тестову версію все більше і більше користувачів.

Що щодо розкритого (expandable) контенту на мобільних сторінках?

В Google давно говорили, що, якщо мова йде про десктопні сайти, прихований і контент який розкривається не настільки важливі. На мобільних сайтах, такий контент буде оцінюватися так само, як і весь інший вміст, щоб користувачам було зручніше. Тобто для мобільних сайтів такий контент дуже важливий, для десктопних - ні.

Це нововведення сильно вплине на ранжування в Google?

Геррі Іллайс і Пол Хара (співробітники Google) сказали, що ранжування зміниться не сильно. Взагалі, в Google хочуть максимально знизити вплив нового індексу на ранжування. Вони кажуть що поки не можна говорити впевнено, але їх мета - не дати змінам в індексі сильно змінити поточний стан справ.

Як дізнатися, чи бачить Google мій Інтернет-магазин правильно?

Кращий спосіб дізнатися це - використовувати відповідний інструмент в консолі Google Webmaster Tools. Вкажіть мобільний юзер-агент і подивіться попередній перегляд після завершення рендерингу. Те, що Google показує вам в отриманих результатах, швидше за все і є тим, що Google може бачити та індексувати з вашого мобільного сайту.

Сигнали для ранжирування будуть надходити з вашого мобільного сайту, а не з десктопної версії

Як дізнатися чи правильно відображається інтернет-магазин для Google

Раніше Google оцінював як ранжувати ваш мобільний сайт на основі багатьох сигналів з вашої десктопної версії Інтернет-магазину, як ми вже розглядали раніше. І саме це він буде змінювати - Google буде оцінювати і ранжувати ваші мобільні та десктопні версії на основі сигналів, які вони будуть отримувати від сканування сайту з мобільного агента. Сподіваємося ви розібралися в цьому каламбурі? )

Таким чином, швидкість завантаження сторінок вашого мобільного сайту визначить рейтинг вашого мобільного сайту і десктопної версії в Google.

Також, швидше за все, розглядатимуться: ваш заголовок H1, теги, структуровані дані, інші теги та контент мобільного сайту, це все буде використовуватися для ранжирування десктопної версії сайту.Здавалося б, що тут є проблема, адже тепер Google буде ранжувати десктопні версії сайтів, спираючись на їх мобільний вигляд. Все так, але жодної проблеми тут немає, тому що в майбутньому кількість мобільних користувачів буде тільки збільшуватися.

якщо ваша мобільна версія ще не готова до іспиту на швидкість завантаження та зручність перегляду сторінок - покваптеся це виправити, благо у нас є інструменти і досвід.

У Google будуть різні індекси для мобільних телефонів і комп'ютерів?

Google планує залишити тільки один індекс, заснований на мобільному контенті, для обслуговування тих хто використовує комп'ютер, і тих хто сидить в інтернеті з телефону. Поки вони будуть все тестувати і налаштовувати, в Google буде два індекси: один буде віддавати пріоритет десктопним версіям сайтів (як зараз), інший - мобільним. Другим індексом буде користуватися менше людей, але відстежити це буде неможливо, й люди відповідно не знатимуть, який індекс Google використовує для них в даний момент.

Оскільки в Google все більше впевнені в своєму мобільному індексі, в кінцевому підсумку залишиться тільки він. Або, якщо mobile-first індекс виявиться марним, Google може повернутися до старого індексування, яке заточене під десктопні сайти. Зрештою, вони самі називають введення нового індексу експериментом, так що подивимося, куди це приведе в кінцевому результаті.

У блозі Google було повідомлено, що їх алгоритми з часом стануть віддавати пріоритет мобільним версіями сайтів при ранжируванні. Пол Хара підтвердив це твердження і сказав, що двох різних індексів (мобільної для мобільних, десктопної для комп'ютерів) в результаті все-таки не буде.

Через це зміняться посилання і рейтинги сайтів?

Якщо на мобільний сайтах менше посилань, ніж на десктопних. Рейтинг сайту в Google дуже залежить від посилань і контенту, тому є побоювання, що після введення нового індексу, рейтинги сайтів можуть сильно впасти.

У Google говорять, що поки нічого не ясно і вони все ще займаються тестами. Геррі Іллайс, наприклад, сказав, що він поки не може сказати нічого певного з цього приводу, і що ще занадто рано для таких заяв, оскільки все може змінитися.

Канонічні посилання. Чи потрібно буде їх міняти?

Ні не потрібно. В Google сказали, що змінювати нічого не потрібно і треба просто дотримуватися рекомендацій з їх блогу. Якщо ви вже зробили rel = canonical тег - все відмінно, якщо ні - зробіть і забудьте про нього. Mobile-first нічого не змінить.

Канонічні посилання для mobile-first чи потрібно щось змінювати

Чи можу я побачити зміни у видачі вже зараз?

В Google сказано, що ви не можете побачити зміни і вплив нового індексу прямо зараз. По суті, вони сподіваються на те, що змін буде трохи навіть після повного розгортання індексу. Пол Хара повідомляє, що буде дуже здивований, якщо помітить якісь зміни від індексу mobile-first на цьому етапі.

Що можна сказати в підсумку? У вас ще є час. У червні 2017 Геррі Іллайс сказав, що, швидше за все, знадобиться кілька років, щоб Google зміг повністю ввести mobile-first indexing. Тобто, поки ще є час? за який Вам потрібно буде зробити сайт ідеально оптимізованим під мобільні пристрої.

Проте, вже в липні 2018 року деякі сайти почали переходити на mobile-first indexing. Якщо у вас (як у більшості) є "головний" десктопний сайт і "додатковий" мобільний - доведіть другий до рівня першого, тому що через кілька років буде так: чим краще мобільний сайт і контент на ньому, тим краще ранжируватиметься і десктопна версія.

Хороших вам продажів, Команда NeoSeo.

Залиште заявку і ми зв'яжемося з Вами.

Коментарі

Написати коментар [відмінити відповідь]