Вже скоро, швидкі шаблони з необмеженою кількістю модулів за 1грн./замовлення

Складання семантичного ядра: як поліпшити відвідуваність сайту

Хочете покращити відвідуваність Вашого Інтернет-магазину? З нашої статті Ви дізнаєтеся про семантичне ядро та про те, як ефективно з ним працювати для покращення позицій Вашого сайту в природній, органічної видачі користувачів, а також для налаштування рекламних кампаній в контекстній рекламі. Водночас, ми розглянемо технологію збору ключових запитів і сервісів, які для цього використовують.

Семантичне ядро: для чого й навіщо?

Фахівці SEO-оптимізації звикли називати семантичне ядро скороченням СЯ. Тож розберімося, що це таке. Отже, СЯ – це набір слів і їхніх поєднань, який описує тематику діяльності Вашого сайту.

Семантичне ядро інтернет магазину

Якість складеного ядра впливає на його просування, позаяк, відштовхуючись від цих даних, сео-фахівець:

  • складає ТЗ (технічне завдання) на контент;
  • прописує мета-теги;
  • формує анкор для просування за допомогою посилань;
  • відстежує позиції сайту тощо.

Перед тим, як створити семантично правильну SEO-структуру для Інтернет-магазину, й перш, ніж наповнювати веб-ресурс контентом, доведеться зібрати семантичне ядро.

Для прикладу, розглянемо сайт, що належить компанії, яка спеціалізується на продажі меблів. Які асоціації у Вас викликає слово «меблі»? Дивани, кухні, стільці, столи, тумбочки …

Можна знайти чимало асоціацій. Вийде цілий перелік слів, який потрібно ще скоригувати, доповнити й вибрати такі терміни, які найкраще опишуть товари Вашого магазину й інтереси його клієнтів – ключові слова.

Групи ключових запитів при просуванні сайту

За популярністю

  • Низькочастотні – це значить, що їх вводять у пошуковик від 10 до 100 разів на місяць.
  • Середньочастотні – від 100 і до 1000 показів на місяць.
  • Високочастотні – від 1000 показів на місяць.

Залежно від того, наскільки тематика Інтернет-магазину є конкурентною, ці цифри можуть змінюватися.

За метою користувача

Транзакційні – це такі запити, які мають відношення до певної дії. Наприклад, «купити стіл» чи «замовити піцу з доставкою додому», «завантажити фільм» тощо.

Інформаційні – коли користувач хоче щось дізнатися чи отримати певну інформацію. Наприклад, «як навчитися стрибати з парашутом», «як правильно годувати кролика», «рецепт пирога з соєвим сиром» та ін.

Невизначені – це запити, коли ми точно не знаємо, що саме хоче користувач. Приклад такого ключового слова – «зерно». Ми не знаємо, чи хотів користувач купити зерно, чи продати, чи виростити, чи він шукав інформацію про зерно як продукт.

Наприклад, інформаційні запити є сенс використовувати у статтях блогу Інтернет-магазину. А транзакційні запити – на сторінках самого Інтернет-магазину: посадкових, категоріях і підкатегоріях.

Інструментарій: як зібрати семантичне ядро?

Інструменти для створення семантичного ядра

Звісно, семантику можна збирати вручну. Але навіщо, якщо є відмінні інструменти? Частина з них – платна, але є й безкоштовні варіанти від пошукових систем. Тож розглянемо декілька популярних сервісів.

Key Collector

Масштабний інструмент, який відмінно підходить для великих Інтернет-магазинів. Він вміє не тільки збирати ключові, але й:

  • «парсити» пошукові підказки;
  • прибирати зайве, орієнтуючись на стоп-слова;
  • сортувати ключові слова за частотністю;
  • шукати дублі, збирати інформацію з третіх платформ аналітики й метрик (на кшталт Google Analytics, AdWords, Яндекс Метрики тощо).

Це платний сервіс, і якщо Ви хочете використовувати його для великих обсягів роботи – необхідно буде придбати ще й проксі.

SlovoEB

Безкоштовний інструмент від авторів Key Collector для збору ключових слів. Цей програмний продукт ефективно збирає ключові слова, а також вміє:

  • визначати частотність;
  • обробляти слова;
  • «парсити» підказки.

Для роботи Вам знадобляться пароль і логін від облікового запису «Директ». І краще від резервного, якщо не хочете бути «забанені» Яндексом за автоматичні запити.

Wordstat.Yandex

Цей сервіс від Яндекса популярний у середовищі СЕО-фахівців усіх рангів. Він відмінно підходить для невеликих Інтернет-магазинів, позаяк не вміє групувати запити. Особливості програми:

  • знаходить і аналізує ключові слова;
  • надає статистику пошуку щодо конкретних запитів;
  • може показувати статистику щодо певного регіону;
  • показує динаміку популярності запиту та ін.

Планувальник Google AdWords

Якщо Ваш Інтернет-магазин орієнтований на ті країни, де користувачі в основному користуються пошуковиком Google – використовуйте цей інструмент.

Сервіс допоможе виявити нові ключові слова, з ним можна:

  • збирати статистику за пошуковими фразами;
  • знаходити комбінації запитів від користувачів;
  • прогнозувати, який трафік Ви можете отримати від користувачів.

Serpstat

Цей сервіс – платний, але в ньому є також скорочена безкоштовна версія. Ця програма:

  • вміє знаходити низькочастотні й середньочастотні запити щодо регіону;
  • працює з пошуковими системами Yandex і Google;
  • дозволяє дізнатися частотність ключового слова та схожі ключові слова;
  • «парсить» підказки;
  • вміє вивантажувати запити, за якими шукають Ваших конкурентів.

Важливо підкреслити, що існує чимало інших зручних сервісів роботи з СЯ, вище описані тільки найбільш популярні. Крім них можна користуватися такими програмами, як:

  • Google Trends;
  • WordStream;
  • Топвізор;
  • Wordtracker та ін.

Якщо у Вас невеликий Інтернет-магазин, то кращий варіант для Вас – розібратися в роботі інструментів від пошукових систем. Вони безкоштовні й надійні.

Процес створення семантичного ядра

Збір чи створення ядра – це робота на кілька етапів.

  • По-перше, «мозковий штурм». Потрібно визначити, як Ваш сайт будуть шукати клієнти, що саме вони будуть «гуглити», щоб знайти Ваші товари. Також потрібно набрати базові ключові слова.
  • По-друге, доопрацювання ядра: його розширення та уточнення.
  • По-третє, структуризація запитів, відсіювання всього зайвого.

На першому етапі рекомендується зібрати колег і змусити всіх думати. Як сформулювати якомога більше високочастотних ключових слів? Яким чином розширити ядро на максимум? Адже потрібно зібрати ті слова, які будуть пов'язувати Клієнта з Вашим бізнесом.

Створення семантичного ядра

Розширюємо СЯ: як це відбувається?

Звернемося за допомогою до інструментарію. Для цього потрібно зайти в Wordstat (Вордстат), виставити регіональну прив'язку (якщо вона є) і проаналізувати всі ключові слова, які ми отримали на попередньому етапі. Копіюємо те, що нам видасть Wordstat, в окрему таблицю для подальшого опрацювання.

Розширення семантичного ядра

Структурування семантичного ядра

Виявляється, в нашому ядрі багато «сміттєвих» ключових запитів. Прибирати їх можна вручну або ж за допомогою стоп-слів у сервісі SlovoEB.

У процесі цієї роботи не потрібно орієнтуватися на частотність чи на конкурентність. Найкраще прибрати ті ключові слова, що відносяться до таких продуктів чи послуг, які Ви не збираєтеся продавати чи надавати. Водночас варто прибрати ключові слова:

  • зі згадуванням конкурентів;
  • дубльовані запити;
  • запити з регіонами, в яких Ви не працюєте;
  • запити, в яких є помилки (найімовірніше, пошуковик сам визначить, що користувач допустив помилку та виправить її).

Що далі робити з семантичним ядром?

Ґрунтуючись на СЯ, необхідно:

  • розробити зручну структуру Вашого сайту;
  • написати корисний контент;
  • періодично оновлювати, додаючи нові цільові запити в ядро.

Чого не варто робити з СЯ?

  • Відмовлятися від низькочастотних запитів через їхню «неефективність».
  • Спамити ключовими словами в текстах статей.
  • Оптимізувати різні сторінки під однакові ключові слова.

Запити, які залишаться після усунення «сміття», ми об'єднаємо в групи – за змістом, щоб вийшла багаторівнева структура.

Приклад такого об'єднання:

Для прикладу, візьмемо кластер «кухні», це буде верхній рівень, у ньому розміщуються: «готові кухні», «кухні на замовлення», «класичні кухні», «кухні хай-тек» – це вже кластери другого рівня.

Приклад багаторівневої структури

Важливо, щоб кластер останнього рівня відповідав конкретній потребі користувача. Якщо це «кухні», то конкретною потребою може бути купівля кухні певного типу.

Тут нам може стати в нагоді SlovoEB. Він має вбудований фільтр для сортування фраз при організації посадкових сторінок. Що для цього потрібно зробити?

  1. Ввести в поле фільтру ключове слово й натиснути Enter.
  2. З результату вибрати потрібне словосполучення, скопіювати.
  3. Видалити відмічені рядки (клік правою кнопкою мишки).
  4. Створити групу на наш запит і вставити туди результати.

А тепер можна повторити ці ж маніпуляції з іншими ключовими словами.

Як бачимо, семантика – це важливий етап, і без неї – ніяк, тому важливо опрацювати її ретельно, це фундамент подальшого просування.

Розподіл запитів на сторінках сайту

Після доволі трудомісткого процесу збору семантичного ядра ми приступаємо до розподілу ключових слів на сторінках сайту. Адже навіть найбільш правильно сформоване семантичне ядро не буде ефективним, якщо Ви неправильно розподілите цільові запити на сторінках.

Нижче ми наведемо кілька основних правил, яких потрібно дотримуватися на цьому етапі робіт.

Розподіл запитів на сторінках сайту

Як потрібно розподіляти ключові слова на сторінках

  1. Загальні запити, що описують Ваш бізнес, потрібно помістити на головну сторінку.
  2. Розділіть на різних сторінках інформаційні та комерційні запити.
  3. Стежте за кількістю запитів на сторінках та розумно обмежуйте це число, позаяк велику кількість запитів буде нелегко впроваджувати в тексти.
  4. Одна сторінка повинна відповідати одній потребі користувача.
  5. При наявності вже проіндексованого сайту, враховуйте позиції сайту, а також сторінки, які пошукові системи вже видають за запитами ключових слів.
  6. Розподіляйте ключові слова за принципом максимального уточнення.

Як не можна розподіляти ключові слова

  1. Не можна оптимізувати 2 і більше сторінок за одним і тим же запитом.
  2. Не можна оптимізувати сторінку під різні ключові слова. Що під цим варто розуміти? Якщо ми оптимізуємо сторінку, на якій пропонуємо столи для більярду, ми не повинні використовувати в ній ключову фразу, на кшталт «офісні столи».

Для правильного розподілу ключових слів варто дотримуватися логіки, що структура сайту схожа на піраміду. Основа цієї піраміди – головна сторінка, на яку збираються основні високочастотні запити, а кожен новий рівень – це конкретизований запит користувача. Образно: чим вище ми піднімаємося пірамідою, тим більше звужується аудиторія, але при цьому вона стає більш цільовою.

Головна сторінка

Це сторінка, яка повинна розповідати користувачеві:

  • Що це за компанія?
  • Чим вона займається?
  • Які послуги / товари пропонує?

У головної сторінки – найбільша вага, й саме до неї – велика довіра серед пошукових систем.

Таким чином, ми повинні оптимізувати цю сторінку за загальними запитами. Наприклад, якщо Ваша компанія займається продажами товарів для туризму, на головну сторінку розподіляємо ключові запити такого типу: «туристичне спорядження», «товари для туризму» тощо.

Сторінки каталогу

На сторінки каталогу ми розподіляємо специфічні ключові слова, наприклад, користувач перейшов на сторінку, де можна купити намети (відповідно, розділ «Намети»). У цьому розділі будуть присутні: «Кемпінгові намети», «Ультралегкі намети», «Намети з москітною сіткою» тощо.

Кожну з цих сторінок потрібно просувати за відповідними запитами, раніше зібраними в кластери.

Сторінка товару

На цій сторінці можна розміщувати низькочастотні ключові слова, а саме – назви конкретного товару, наприклад, «намет alexika Indiana 4».

Для того, щоб отримати позитивний результат, дотримуйтесь наших рекомендацій і не робіть типових помилок. У випадку, якщо у Вас немає часу самостійно розбиратися з семантичним ядром і розподілом ключових запитів на сторінках, – просто заповніть форму зворотного зв'язку, яка розміщена нижче, і ми все зробимо за Вас!

Команда NeoSeo.

Коментарі

Мостюк Сергій Миколайович
Все вірно написано, дякую.

Показано с 1 по 1 из 1 (всего 1 страниц)

Написати коментар [відмінити відповідь]