Уявіть умовного Олега, який вирішив зробити собі інтернет-магазин. Він заплатив розробникам і дизайнерам і отримав крутий сайт, майже як у Розетки. Замовив товар, орендував склад - все як треба.
Через місяць він зробив один-два продажі, посварив програмістів, плюнув на цю справу та повернувся в свій павільйон на ринку. Там все простіше - стій і продавай, люди по-любому будуть проходити повз і щось купувати.
В умовного Олега була одна, цілком реальна, помилка: він забув про просування свого магазину. В офлайні досить орендувати або купити приміщення в людному місці, але з інтернет-магазинами все по-іншому.
В інтернеті не можна обійтися без просування. Хтось розуміє це раніше, хтось пізніше - але рано чи пізно, до цього приходять всі.
Буде набагато краще, якщо ви прийдете до цього якомога раніше. В ідеалі, варто задуматися про просування ще до розробки, коли вибираєте собі людей, які будуть робити вам сайт. Якщо зробите так, не втратите час і відразу вийдете на хороший рівень відвідуваності та прибутку.
Крім цього, ви виділитеся на тлі своїх конкурентів, якщо поквапитеся з просуванням. Люди часто забувають про розкрутку сайту, так що якщо ви про це не забудете і зробите все правильно, є шанс обігнати сайти конкурентів і забрати їх прибуток.
У цій статті розповімо про важливі напрямки просування інтернет-магазину, про деякі нюанси і про те, як ми просуваємо сайти. А ще пояснимо, скільки це коштує (але тут все не так просто).
Все починається зі стратегії. Вона повинна бути ідеальною - якщо маркетологи зроблять щось не так, вам доведеться витратити купу часу і грошей на виправлення їх помилок. Найчастіше (але не в 100% випадків) помилки допускають недосвідчені фахівці - їм складно врахувати всі необхідні складові правильної стратегії. Професіонали, які розбираються в інструментах онлайн-маркетингу та вміють з ними працювати, зроблять все правильно.
Справа в тому, що для того, щоб скласти цю стратегію, потрібно врахувати дуже багато факторів. Не можна просто взяти та скопіювати стратегію просування, яка спрацювала для якогось іншого інтернет-магазину - тобто можна, звичайно, але це не гарантує успіх.
Напрямок діяльності, період виходу на ринок, наявність магазинів у офлайні, цінову політику, регіон просування - всі ці фактори життєво важливі, їх потрібно враховувати та аналізувати. Обов'язково також провести комплексний аудит інтернет-магазину.
Ми поділяємо комплексний аудит на три складові:
Просування не буде ефективним без грамотного вибору інструментів.
Все залежить від тематики вашого інтернет-магазину, ваших цілей і конкуренції на ринку - але найчастіше, потрібно пробувати в справі всі існуючі інструменти (пошукове просування, контекстна реклама, маркетинг в соціальних мережах, e-mail маркетинг і таке інше).
Тут теж немає загальної формули успіху. Все потрібно перевіряти в справі - ми використовуємо інструмент, отримуємо результати та аналізуємо їх, робимо висновки і потім повторюємо цей цикл заново з новими змінними. Ми спочатку знаходимо точки дотику з вашою цільовою аудиторією, потім аналізуємо все, що можна, і вже на основі цього аналізу вибираємо інструменти, які найкраще підходять для вашої ситуації. Отримати максимальний ефект можна отримати тільки так - без величезної кількості тестів нічого не вийде.
Контент - король, чули таке?
Справа в тому, що контент вашого сайту дуже важливий, це один з головних чинників, які прискорюють просування. Пошуковики постійно змінюють алгоритми та придумують щось нове, але контент завжди залишається і буде залишатися головним чинником, на який вони дивляться. Вміст сайту має бути унікальним, цікавим, оригінальним, написаним під пошукові запити і постійно оновлюється - тільки тоді можна на щось розраховувати.
Але якщо контент - король, семантика - це королева. Вона не менш важлива, вона вибирає, який саме контент потрібен для залучення покупців і без неї теж нічого не вийде.
Це дуже цікава тема, але для її розкриття потрібен хороший лонгрід. Розповімо про це в одній із наступних статей.
Для правильної розкрутки і просування сайт повинен відповідати всім технічним вимогам пошукових систем. Процес налагодження і підгону сайту під ці технічні вимоги - це внутрішня оптимізація. Без неї Google і Яндекс не проїндексируют ваш сайт так, як треба.
Внутрішня оптимізація - це комплекс заходів. Потрібно подбати про структуру, швидкість завантаження сторінок, про службові файли (robots.txt, sitemap.xml), видалити дублі сторінок, оптимізувати мета-теги (title, description, keywords). Роботи багато, але без цього ніяк. Якщо забудете про внутрішню оптимізацію, зламаєте все просування і витратите ще більше грошей/часу на виправлення цієї проблеми.
Пошуковики дуже уважно дивляться на контент. Тематичні фото та відео, оптимізовані, унікальні і читабельні тексти - все це обов'язково повинно бути на сайті, якщо ви хочете потрапити на перші сторінки видачі.
Тексти повинні бути написані спеціально під ваш магазин - скопійовані описи товарів не спрацюють. Товар потрібно описувати грамотно - для цього обов'язково виділити основні позитивні якості товару, розписати сильні сторони конкретної продукції (і не забути про унікальність). І про ключові слова, звичайно.
Але тут потрібно бути обережним. Якщо переборщити, незадоволені будуть всі - людям потрібні цікаві та читабельні тексти (а не набір ключових слів), а пошуковим системам потрібні оригінальні та структуровані тексти без переспама. Якщо текст не сприймається легко, перепишіть його.
Контекстна реклама в пошуку - це короткі оголошення інтернет-магазину, які розміщуються вище органічної видачі в пошукових системах. Це дуже ефективна реклама, дивіться самі:
Тут теж є свої складності. Наприклад, мінус слова - це ключові слова, за якими 100% не треба показувати ваш інтернет-магазин. Якщо ви продаєте нові телефони і не хочете платити за переходи тих людей, які шукають б/у телефони, потрібно додати в список мінус-слів слово "б/у" і "бу" - так ви поліпшите конверсію і заощадите гроші на рекламу. Ми створюємо для кожного магазину списки мінус-слів, щоб максимально поліпшити показники реклами.
Ще ми складаємо семантичне ядро, підбираємо оптимальні ключові слова, оптимізуємо оголошення і цільову сторінку - в результаті ви отримуєте максимально високий показник клікабельності (CTR) і мінімальну ціну за клік.
Мало привести користувачів на сайт, їх потрібно ще й зробити покупцями. Є багато факторів, які можуть в цьому допомогти:
Без цих факторів просування не вийде. Тобто з технічної сторони все буде круто - сайт буде на хорошому місці у видачі, а відвідувачів буде багато, але покупцями вони не стануть і розкрутитися без цього не вийде.
Для кожного сайту та проекту - свої терміни окупності. Якщо у вас магазин, у якого вже є відвідувачі і необмежений бюджет - терміни будуть одними, якщо у вас маленький новий сайт і кожна гривня на рахунку - іншими. Єдине, що об'єднує ці два приклади - те, що і перший, і другий інтернет-магазин з часом багаторазово окуплять витрати на розкрутку.
Скажу більше: з часом, коли просування призведе до результату і ви почнете отримувати більший прибуток, такі серйозні зусилля для розкрутки будуть вам вже не потрібні. Далі можна буде автоматизувати відправку товарів, найняти менеджерів, відпочивати і думати, в якій би новий проект вкласти гроші.
Вартість просування інтернет-магазину теж залежить від величезної кількості чинників. Назвати конкретну суму можна, але в кожному конкретному випадку ця сума може стати більше або менше.
Все залежить від того, що саме вам потрібно, який у вас магазин, які цілі ви ставите, який темп розвитку хочете отримати, які показники у сайту зараз ... Потрібно врахувати дуже багато нюансів, щоб назвати число. Тому давайте спочатку обговоримо ці нюанси, а потім будемо говорити про гроші - напишіть або зателефонуйте нам, так все буде набагато зрозуміліше.
Будь ласка, напишіть вступну інформацію в наш